14 december 2014

Lucky stars kerstballen maken

In november hebben wij (mijn vriend, onze peuter en ik) een bezoekje gebracht aan de geweldige kerstafdeling van de Intratuin. Bij de Intratuin is de kerstafdeling elk jaar weer waanzinnig mooi ingericht. Wij kunnen daar echt van genieten, van al dat moois. ^_^ We waren van plan alleen maar te kijken en niets mee te nemen, omdat we genoeg kerstversieringen hebben, maar ik kon het niet laten een doos met transparante (en tevens lege) glazen kerstballen mee te nemen. Ik wist namelijk al meteen wat ik met deze kerstballen wilde doen; er lucky stars kerstballen van maken. Zie hier het resultaat!


Hoe maak je een lucky stars kerstbal?
Simpel gezegd: vouw een heleboel lucky paper stars en doe deze vervolgens in een transparante glazen kerstbal. Ik heb gekozen voor glazen kerstballen, omdat ik deze mooier vind dan plastic kerstballen. Vooral in het donker, met kerstboomverlichting aan, is het prachtig. Je kunt natuurlijk ook voor plastic kerstballen kiezen; van die kerstballen die uit twee helften bestaan. Die zijn misschien wel handiger, want als je kiest voor glazen kerstballen, is het belangrijk om kerstballen van groot formaat te nemen, zodat je zeker weet dat je de lucky stars via de opening in de kerstbal kunt doen. Ik heb dus gekozen voor glazen kerstballen en in onderstaande afbeelding zie je hoe ik te werk ben gegaan.


Ik heb het kroontje voorzichtig van de kerstbal afgehaald en daarna een voor een de lucky paper stars erin gedaan. Na het vullen van de kerstbal heb ik het kroontje er weer op gedaan en tadaaaaaaaa de lucky stars kerstbal was geboren. ^_^


Zoals je ziet heb ik 6 lucky stars kerstballen gemaakt. In elke kerstbal zitten 60 gelukssterretjes; per kerstbal dus één pakje lucky stars papier. Voor deze lucky stars kerstballen heb ik gebruikgemaakt van de volgende lucky stars papiertjes uit de webwinkel:

1. LS-018 Lucky stars papier Brown Bears
2. LS-025 Lucky stars papier Animal Chain
3. LS-045 Lucky stars papier Evening Glow
4. LS-047 Lucky stars papier Happy Hearts & Stars
5. LS-042 Lucky stars papier Crea Hearts
6. LS-039 Lucky stars papier Sweet Time Stars

Ik vind ze erg leuk geworden en heb ze ook even in onze kerstboom gehangen om foto's te maken, maar daarna heb ik ze er weer uit gehaald. Dit jaar hebben we namelijk gekozen voor rood met witte versieringen in onze kerstboom en daar passen deze lucky stars kerstballen helaas niet bij. Ik ga ze wel bewaren; er komt vast weer een jaar waarin we een kerstboom met gekleurde versieringen willen hebben.

Ga jij ook lucky stars kerstballen maken? 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen