8 december 2014

Kawaii koopjeshoek

Een tijdje geleden ontving ik een doos bomvol ingekochte kawaii producten vanuit Azië. Ik baalde enorm toen ik zag dat de doos ingedeukt was; deze is waarschijnlijk gedurende de verzending een keer gevallen. De doos heb ik snel open gemaakt om te kijken of er schade was. Helaas was dat wel het geval. Gelukkig was niet alles beschadigd, maar de grote zware papierproducten wel. >_< 


Bovenstaande kawaii notitieboeken/schriften waren beschadigd. Ze zijn slechts licht beschadigd, één van de vier hoeken zijn gekreukeld, maar wel zo dat ik vind dat ik ze niet 'gewoon' kan verkopen. Ik wil goede en mooie producten leveren, niet producten die lichte schade hebben. Dat zou ik zelf ook niet leuk vinden om te krijgen/kopen. Ik wil dat klanten happy worden van Cuteness producten.

De oplossing
Ik heb dus zitten brainstormen; wat moet ik met deze producten doen? Ik wil ze niet gewoon verkopen, ik wil ze niet weggooien (daar zijn ze veel te mooi voor), als extraatje met bestellingen meesturen wil ik ook niet (hoi! je krijgt een extraatje alleen is deze wel beschadigd hoor), weggeven via social media is ook geen optie (de verzendkosten zouden te hoog zijn) en toen kwam mijn vriend met de oplossing! Hij vond het wel een goed idee om de producten voor een fijne prijs te verkopen en daarbij te vermelden waarom deze producten voor die fijne prijs weg mogen. 

Kawaii koopjeshoek
En zo is de kawaii koopjeshoek geboren. In deze categorie bied ik deze licht beschadigde notitieboeken/schriften aan met 50% korting. Ik leg uit waarom en er is bij elk product een foto van de beschadiging opgenomen. 


De normale verkoopprijs zou €4,50 zijn; ik verkoop ze nu voor €2,25. Een win-win situatie denk ik zo. Ik kan de notitieboeken verkopen en mijn klanten (jij/jullie) kunnen het goedkoop in huis halen. ^_^

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen