6 december 2014

3x kawaii alpaca kerstkaarten printables

De lieve goede Sint is weer naar Spanje vertrokken. Dat betekent (voor mij) dat het nu tijd is om naar de kerstdagen toe te leven. Ik houd van Kerst! Ik houd van kerstliedjes, mooie kerstverlichting tijdens de donkere dagen, lekker eten en dat alles gewoon magisch mooi is deze periode. Ik kan me uren vermaken in een kerst showroom. ^_^

We kunnen nu al genieten van het versieren van het huis en naar kerstliedjes luisteren. Je kunt nu ook alvast beginnen met het versturen van kerstkaarten, dan weet je zeker dat ze voor de kerstdagen bij de ontvangers zijn aangekomen.


Kao-ani.com kerstkaarten
Ken jij kao-ani.com al? Dit is een superleuke blog over allerlei schattige/kawaii onderwerpen.
Natasja van kao-ani.com heeft vorig jaar in december een blogpost gewijd aan kawaii alpaca kerstkaarten printables. Zij heeft destijds 3 schattige alpaca kerstkaarten ontworpen: een horizontale, een verticale en een horizontaal gevouwen kerstkaart. De kerstkaarten zijn ongeveer 10 bij 15 cm. Ik vind ze zo leuk en ik dacht dat jullie ze ook wel leuk zouden vinden. 

Zelf vind ik de horizontale het leukst, dus daarvan wil ik er dit jaar een paar versturen naar vrienden en familie. De afbeelding hierboven is een proefdruk op 80 grams A4 papier. Dit papier is helaas niet stevig genoeg. Ik heb ook een proefdruk gedaan op 200 grams papier en dat is goed. Helaas heb ik van dit stevige papier alleen gekleurd papier, dus ik moet nog eventjes stevig wit papier aanschaffen. 

Wat moet je doen?

1. Klik op de link van de kaart die je wilt maken; deze wordt dan gedownload. 
2. Open het PDF-bestandje en print de kaart op stevig A4 papier.
3. Knip de kaart uit. Het is aan te raden om met liniaal en potlood een lijn te trekken aan de kanten van de witte alpaca, zodat je recht knipt. 
4. Schrijf er een fijne kerstgroet op en de kerstkaart is klaar om te versturen. 

Veel kerst knutselplezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen